
قیمت:200000ریال
موضوع :
مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی های سازمان یادگیرنده
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه
سازمان یادگیرنده سازمانی است که با ارتقای دائمی ویادگیری فردی، گروهی
ودر نتیجه یادگیری سازمانی کارکنان، موجبات تکامل وبالندگی و پویایی افراد و
سازمان را در تعادل با محیط متغیر فراهم میسازد. در یادگیری سازمانی
ترتیبی اتخاذ میشود که با ایجاد ارتباط بین آگاهیها و دانش فردی اعضای
سازمان که از تجربیات کاری و سایر مجاری کسب دانش فرا گرفته شده «نوعی دانش
جمعی و سازمانی حاصل آید. (الوانی، 1383-ص21)
سازمان یادگیرنده مفهوم نوینی است که همراه با پیچیده شدن محیط سازمانها
مطرح شده است. هر چقدر عدم اطمینان محیطی ناشی از پچیدگی و تغییرات آن
بالاتر باشد سازمانها برای تطبیق خود با تحولات محیطی نیاز شدیدتری به
دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی پیدا میکنند.
مفهوم سازمان یادگیرنده با توجه به پیچیدگی روزافزون محیط سازمانی و
افزایش عدم اطمینان در محیط، مفهوم بسیار معتبری است توانایی سازگاری
سازمان با محیط متغیر به یادگیری بستگی دارد. برای رقابت با سازمانهای
دیگر،یک سازمان باید بهتر از آنها یاد بگیرد و دانش خود را سریعتر و
گستردهتر از آنها در سراسر سازمان به کار بندد. امروزه، سازمانها و
کارکنان آنها، باید پیوسته خود را با شرایط و موقعیتهای جدید سازگار سازند
تا بتوانند در دراز مدت دوام بیاورند. این، واقعیت سازمانهای جدید است
(علاقهبند، 1385)
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق ۱
تعریف و بیان مسأله ۲
اهمیت مسأله ۵
هدف تحقیق ۹
سوالات تحقیق ۹
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق ۱۰
فصل دوم: ادبیات تحقیق ۱۴
بخش اول: پیشینه نظری تحقیق ۱۸
سیر تحولات نظریههای سازمان ومدیریت ۱۸
سابقه سازمان یادگیرنده ۲۱
تئوری یادگیری سازمانی ۲۴
تعاریفی از یادگیری سازمانی ۲۵
سازمان یادگیرنده ۲۸
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده ۳۴
نقش مکاتب فکری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی ۳۷
اصول سازمانهای فراگیر از نظر «پیترسنج» ۴۰
تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمانهای سنتی ۵۴
بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر ۵۸
چگونه یک سازمان یادگیرنده با سازمانهای دیگر متفاوت است؟ ۶۰
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده ۶۶
سازمان یادگیرنده در آینده ۶۹
راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده ۷۰
راهکارهای اجرایی سازمانهای یادگیرنده ۷۵
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده ۷۶
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) ۷۸
مدارس یادگیرنده ۸۰
ویژگیهای مدرسه یادگیرنده ۸۹
مقایسه مدارس دولتی و غیرانتفاعی ۹۶
بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق ۹۹
نتیجهگیری ۱۱۴
فصل سوم: روش تحقیق ۱۱۸
روش تحقیق ۱۱۹
جامعه آماری ۱۲۰
نمونه و روش نمونهگیری ۱۲۰
روش جمعآوری اطلاعات ۱۲۱
روش تجزیه و تحلیل دادهها ۱۲۲
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافتهها ۱۲۳
اطلاعات توصیفی گروه نمونه ۱۲۴
جمعبندی ۱۳۱
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات ۱۳۲
بحث و نتیجهگیری ۱۳۳
محدودیتهای پژوهشی ۱۳۴
فهرست منابع ۱۳۷
ضمائم ۱۴۲

- ۹۴/۰۲/۱۴