دانلود انواع مقاله و پاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده و سوالات استخدامی ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود انواع مقاله و پاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده و سوالات استخدامی ونمونه سوالات و سایر محصولات

کلمات کلیدی

پروژه مقایسه میزان ابراز وجود بین دانشجویان دختر ورزشکار و غیر ورزشکار

پروژه سینک ظرفشویی

پروژه مالی حسابداری کالادرشرکت گاز

سازه و ایزولاسیون

ترجمه مقاله تاثیرات برهم کنش خاک

ترجمه مقاله آزمایش اتساع سنج (DMT) جهت ارزیابی میعان خاک ها

ترجمه مقاله هزینه یابی استاندارد ارزیابی عملکرد و کارت امتیاز متوازن

پروژه کارآموزی شیمی کاربردی در آزمایشات شیمیایی لبنیات

پروژه کارآموزی

کارآفرینی عروسک سازی

ترجمه مقاله روش های سازمانی در تجزیه و تحلیل رفتار سازمان ها

ترجمه مقاله ظرفیت سازی از طریق مشارکت در سازمان های غیردولتی

پروژه کارسنجی و زمان سنجی

پروژه ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهایی افزایش صادرات

بررسی مقیاس های شخصیتی زنان مجرم با زنان غیر مجرم در زندان

بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان

گزارش کارآموزی سم شناسی آفت کشها

کارآفرینی تولید سویا (شرکت بهپاک )

دانلود گزارش کار آموزی مواد شوینده

گزارش کارآموزی درشرکت داروسازی ثامن

ترجمه مقاله پیش بینی ثبت وقایع جداول IP

پروژه بررسی اثر بخش آموزشی مهارتهای اعتبارتی بر سلامت روان شناسی

پروژه تاثیر مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری در نوجوانان بزهکار

ترجمه مقاله مقدمه ای بر امنیت شبکه

ترجمه مقاله معرفی برنامه کمکی fwknop

پروژه تبلیغاتی شرکت طوس طیف

پروژه تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ

پروژه بررسی رابطه فرزند پروری مادران با انگیزش پیشرفت دانش آموزان

پروژه تغییر شدت روشنایی به روشplc

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت روش تحقیق

قیمت:60000ریال

موضوع :

روش تحقیق

( پاورپوینت ppt قابل ویرایش )

چکیده

پژوهش مورد نظر بر اساس این پیش فرض استوار شد که کارآفرینی آموزش پذیر است . بنا براین از یک طرف به دلیل آزمون مجدد آموزش پذیر بودن کارآفرینی جزو تحقیقات بنیادی است و از طرف دیگر به علت شمول دانشجویان سال آخر و ارایه یک تجربه مستقیم و ناب در دانشگاه فردوسی، در زیر مجموعه پژوهشهای کاربردی قرار می‌گیرد. پژوهش به روش شبه آزمایشی با هدف تعیین اثر آموزش مهارت حل‌ مسئله بر ضریب کارآفرینی دانشجویان سال آخر اجرا شد. فرضیه‌ اصلی پژوهش، به بررسی اثر مقایسه‌ای متغیر آزمایشی بر نمره ضریب کارآفرینی گروه آزمایش و گروه کنترل پرداخت( فرضیه خلاف بدون جهت)

. داده‌ها ، از پرسشنامه ضریب کارآفرینی که اعتبار و روایی َآن تایید شده بود به دست آمد. نمونه شامل 16 دانشجو در گروه آزمایشی و 16 دانشجو در گروه کنترل تعیین شد. افت تعداد 4 دانشجوی گروه آزمایش در ده جلسه کارگاه مهارت حل مسئله باعث کاهش تعداد آنها از 16 به 12 شد. 16 عضو هر گروه، از دانشجویان 4 طبقه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی، کشاورزی، مهندسی و علوم پایه به نسبت مساوی و با گمارش تصادفی (ساده) تعیین گردید

. پرسشنامه ضریب کارآفرینی ، با فاصله 6 هفته به صورت پیش‌ آزمون ـ پس آزمون به اجرا درآمد. نتایج تحلیل آماری، نشانه‌ای از معنی داری تفاوت در نمرات پیش آزمون ـ پس آزمون گروهها و نمرات هر مرحله اجرای پرسشنامه در بین گروه آزمایش و گروه کنترل را نشان نداد. مقاله با ارایه تحلیلی از نتایج، عواملی چون اثر اجرای پیش آزمون، احتمال آگاهی دادن به دانشجویان گروه کنترل از سوی همکلاسی یا دوستان آنها در گروه آزمایش، اجرای کارگاه و مواردی چون را در آنچه به دست آمد مؤثر می داند.

مقدمه :

موضوع اشتغال دانش آموختگان دانشگا‌هها و مؤسسات آموزش عالی یکی از جدی ترین چالش‌های پیش رو، در سال‌های آغازین سده بیست و یک است (شانگ و سنتا، 2001، 14). گزارش کشورهای عضو سازمان ملل نشان می‌دهد که دغدغه بی‌سوادی جمعیت در دهه‌های 1950 و 1960 میلادی پس از دو دهه به موضوع بیکاری دانش آموختگان تبدیل شده است (متوسلی و آهنچیان، 1381، 27).

کوشش‌های به عمل آمده در حوزه برنامه‌ریزی آموزشی برای تنظیم برنامه براساس تقاضای بنگاه‌های اجتماعی و اقتصادی به نیروی کار تربیت شده، دستاوردهای امیدوار کننده‌ای به همراه نداشته است؛ تغییرات در تقاضای بازار کار آن قدر به سرعت و پی در پی روی می‌دهد که فرصت واکنش سریع و متناسب را از نظام آموزشی می‌گیرد. ضمن این که آموزش در ماهیت خود دچار کندی و مستلزم در اختیار داشتن زمان طولانی است.

اقدام جدیدتر، پیروی برخی دانشگاه‌ها از راهبرد "آموزش انتقالی" است که در آن برنامه آموزش از ابتدا براساس پیش‌بینی تقاضای بازار کار و با هدف توانمند سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار طراحی و اجرا می‌شود (آهنچیان، 1382، 80). هرچند کارآفرینی مترادف با ایجاد اشتغال نیست، فرایندی را ایجاد می‌کند که یکی از اثرات قابل توجه آن اشتغال است. پس از آخرین تلاشی که به استناد تجربه‌های نه چندان کامیاب گذشته صورت گرفته است، انتقال مسؤولیت اصلی اشتغال از دوش دولت و بنگاه‌های بزرگ به خود "فرد" نمونه‌هایی از این طریق می‌باشد.

دانشگاه‌ها در این جا فقط نقش مشاور، و گاهی تسهیل‌گر را بازی می‌کنند تا در قالب برنامه‌های " کارآفرینی" به دانشجویان خود برای هدایت نیروهای درونی‌شان به سوی خلق کارهای نو یا فرصت‌های جدید کار یاری برسانند. اما آیا شواهدی وجود دارد که نشان دهد این اقدام موفقیت‌آمیز است یا باید مورد پشتیبانی قرار گیرد؟

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب کارآفرینی دانشجویان سال آخر دانشگاه فردوسی انجام شده است.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ۹۴/۰۱/۰۵
  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی